副食品
戒夜奶
拼圖
教養
產後瘦身
積木
親子共讀
親子餐廳
貼紙書
追奶

正向教育? 我可以嗎?

昨天上班,無意間聽到同事跟身處外地的兒子講電話媽﹕仔呀,今日中秋呀,你知唔知呀? 媽咪好掛住你呀....她掛線後,我忍不住問同事我﹕喂,我好八掛! 你同你仔仔講好掛住佢,佢會唔會答你,媽咪,我都好掛住

昨天上班,無意間聽到同事跟身處外地的兒子講電話   媽﹕仔呀,今日中秋呀,你知唔知呀? 媽咪好掛住你呀....   她掛線後,我忍不住問同事   我﹕喂,我好八掛! 你同你仔仔講好掛住佢,佢會唔會答你,媽咪,我都好掛住你? 同事﹕緊係無啦,佢 "哦" 一句咋! 我﹕你仔仔咁樣無乜反應,你會唔會好HURT 呀 同事﹕唔會呀,雖然無乜反應,但我都會繼續講,因為我想佢知道,無論佢兒處邊到,都有個人好掛住佢。今日唔知聽日事,我點知我仲可以講到幾耐   我聽到,覺得好SWEET!! 我回望過去三十多年,在我記憶中,我媽從來都沒有對我說過這樣的說話。我媽是舊派人,我基本上,從來都沒有從我媽口中聽到一句 "正面" 的說話。我出差工作,一整年不在香港,偶爾打電話回港,跟媽媽說﹕媽,我好想你呢! 你有沒有掛住我? 我媽只會回我一句﹕無,掛住你做乜。雖然我知道她口硬,但聽在耳裡,總覺得不是味兒。   小時候讀書,不合格當然會被整治得很慘! 但即使100分,我媽都只有笑笑。在她心目中,100 是應該的。我,就在這些"應該"下長大。要從我媽口中獲得一句認同的說話,揀直難過登天。   現在,我有小孩,小孩開始大,我不禁要開始想想,我該如何跟孩子溝通。有一些專家說,要TO BE POSITIVE,要說正面的說話,要多鼓勵,要陪養孩子自信!! 說就容易,做起來真的不容易。要陪養孩子自信,但不可過火變成自大;要正面思想,但又不能缺乏危機意識! 真的有點困難....... 在孩子還小的時候,好像蝦米姐現在只有十一個月,我覺得OK,很容易欣賞﹕她學會自己站起來,我會在旁大叫﹕好叻叻!! 當她學會自己拿東西給我,學會"比" ,我又會拍手大叫﹕好叻叻。還會非常浮誇的讚美。下班回家,會抱起蝦米親親,跟她說﹕媽媽好想你,媽媽好掛住你,媽媽好喜歡你   但當她一天一天長大,我還能 "欣賞" 她,還能對她坦白情感嗎? 我會否像我媽一樣,怕尷尬,所有事情都"應該化" 而 吝嗇給予讚美或者鼓勵? 當她進入TROUBLE 2,什麼也NO, NO, NO 的時候,我還可以 "欣賞" 她嗎?